joi, 22 iunie 2017

Rolul parfumului și al mirosului în viața noastră

Mă plimbam zilele acestea prin parcul Copou, nu mai fusesem de vreo 2 ani. Într-o continuă alergare am uitat să mă mai bucur de micile plăceri ale vieții. Dar nu despre asta vreau să vă povestesc, am deviat un pic de la subiect...gata, am revenit! În parc era multă lume – copii, oameni îndrăgostiți, mai tineri, mai puțin tineri dar in pofida aglomerației, o liniște de nedescris îmi cuprinsese sufletul. Nu auzeam nici măcar mașinile care urcau și coborau zgomotoase. Mergeam încet de parcă voiam să opresc timpul în loc și chiar asta am făcut pentru o clipă. Noroc că aveam la mine “butonul timpului”. Mergeam pe lângă teii din capătul parcului și deodată începusem să zâmbesc pur și simplu fără ca cineva să fi zis vreo glumă. Atunci am avut o revelație despre parfum și despre simțul mirosului. Pe loc mi-am adus aminte de cartea lui Marcel Proust “În căutarea timpului pierdut”, mai exact de episodul când autorul ne povestește despre memoria involuntară. Când întâlnea prăjiturile Madlene, mirosul lor îl ducea cu gândul la mătușa sa. Memoria inteligentă nu-l ajută pe om să ajungă la esența stărilor emotive ci doar memoria involuntară când la nivel de subconștient, noi asociem momentele frumoase ale vieții cu un parfum. În cazul meu parfumul teilor înseamnă acasă, părinți, copilărie... într-un cuvânt emoție. De importanța parfumurilor, strămoșii noștri și-au dat seama cu 4000 de ani în urmă. Parfumeria este o artă în care rafinamentul și eleganța au loc de cinste.
Mirosurile plăcute din aer, sunt cheia de succes a multor branduri de talie mondială, deși domeniul lor de activitate este departe de lumea parfumurilor. Oamenii revin într-un loc inconștient, datorită mirosului care le creează o emoție și stare de bine. De exemplu eu sunt un om al naturii (cred că în altă viață am locuit în pădure) și de aceea probabil mă relaxează parfumurile lemnoase. Natura este cea mai generoasă sursă de satisfacere a mirosurilor. 
Zilele acestea, o prietenă mi-a povestit o experiență frumoasă, în urma căreia am tras concluzia că puterea mirosului este foarte importantă pentru noi și pentru toate viețuitoarele planetei. Se plimba în  capitala mondială a parfumurilor, Grasse, când după un colț stingher, a zărit un magazin care semăna mai mult cu o farmacie tradițională (ca un laborator vechi). A intrat, după care un tip ciudat ce semăna cu Jonny Deep a întâmpinat-o cu o soluție frumos mirositoare și a întrebat-o ce floare este. Ea l-a mirosit și  fără să ezite a zis că este rădăcină de narcisă. S-a bucurat enorm, acel tip ciudat care mai târziu s-a dovedit a fi un parfumier celebru, care crea parfumuri speciale. I-a propus să zăbovească în magazinul lui 2 ore, pentru a-i putea crea parfumul potrivit. După ce a mirosit o mulțime de ingrediente, într-un final i-a creat un parfum care o reprezenta cu adevarat.
Un parfum este mai mult decât o aromă, este un caracter, o senzualitate, o trăire. De cele mai multe ori nu avem timpul necesar să ne petrecem veșnicia dorită în locurile unde miroase a emoție. Doar ea poate face un parfum pe care-l porți să-ți dea o stare de fericire.
 Pe tine ce te relaxează?

Marta – estetician expert

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu